divendres, 28 d’abril del 2017

Gronxador d'un parc

Aquesta activitat del tercer trimestre tipus PAU, al estar treballant els espais, ha consistit en elaborar un gronxador per a un parc infantil que fos de dues places, tenint en compte que que un dels seients hauria de ser apte per a nens molt petits i que hauria d'evitar que aquests poguessin caure. Aquesta activitat va dur-se a terme durant dues hores a classe.

Esbossos del gronxador
Tècnica: llapis portamines 0.5 HB, colors de fusta i retoladors
En un foli DIN A3 doblegat per la meitat vaig elaborar la pluja d'idees i una justificació de la meva proposta. El meu disseny plantejava una idea naturalista com la que és un arbre. Com que em van inspirar les casetes dels gnoms, vaig afegir una obertura a la part inferior imitant una porta, per a que els més petits puguin passar, i una obertura circular més amunt per a que els pares puguin aguaitar i fer bromes amb la canalla. Les cantonades de tota l'estructura serien arrodonides per a més seguretat. Pel que fa als seients, vaig inspirar-me en la forma d'una flor, amb la diferència de que aquesta seria adaptada per a ser més ergonòmica. Finalment, pel que fa al sòl, aquest seria de goma, amb dues formes ovalades sota cada seient per a situar als nens sobre on han d'anar i fer-ho més dinàmic. Tot in que en un principi vaig decantar-me pel color verd i groc, abans de realitzar la proposta final vaig substituir el color verd pel roig, ja que aquest em sembla més divertit i dinàmic, tot i que la referència amb els gnoms no es perdria, ja que la forma seguiria sent la d'una casa i el vermell podria recordar al barret en punxa que porten.

Finalment, a la làmina final vaig fer l'alçat, la planta i el perfil del gronxador els quals vaig acotar, acompanyat d'una perspectiva cònica central.
Crec que l'error que he tingut en aquesta activitat és la graficoplàstica, ja que tot i que se aplicar-la correctament, deixant que respiri, no ho he fet.

Tècnica: Llapis portamines 0.5 HB, llapis de fusta i retoladors
Mida: DIN A3
Les fotografies han estat realitzades amb el meu dispositiu mòbil i tractades amb el programa d'edició GIMP.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada