divendres, 18 de novembre del 2016

Fruites

Dibuix de les fruites
Tècnica: llapis aquarel·lables i llapis de fusta
Mida: DIN-A3
Aquesta activitat de dibuix correspon al temari del primer trimestre en el que estem treballant la representació de formes naturals i objectes. Aquest mes d'octubre hem treballat la forma descriptiva.
En aquesta activitat iniciada el 5 d'octubre se'ns demanava que realitzéssim un dibuix del natural d'un conjunt de fruites portades per varis companys de la classe. En el cas del meu grup, érem 5 alumnes i teniem un total de cinc peces de fruita, encara que per la meva posició davant l'escenari, només n'apareixen 4, ja que una de les peces quedava amagada.
La meva composició consisteix en una carabassa situada al centre, dues magranes i un caqui. Un cop vam disposar les fruites sobre una làmina blanca, vam marcar les seves posicions en llapis per a no perdre mai la seva posició inicial un cop haguéssim de recollir-les.
Vam haver de representar les fruites de forma versemblant mitjançant tècniques humides com n'és l'aquarel·la o els llapis aquarel·lables en un full de mida DIN-A3, tot i que podíem introduir en detalls o petites parts del dibuix la tècnica seca, com son els llapis de fusta.
Un cop fet l'encaix de la composició final, vaig començar a plantejar els volums de les peces de fruita amb l'aquarel·la groga, (deixant reserves en blanc), ja que és a base de tots els tons càlids i al ser un color tan clar, sempre es pot rectificar. Vaig anar afegint els diversos colors dels volums, des dels més fluixos fins als de més intensitat (taronja, vermell, magenta, marró,...). Per últim, vaig realitzar les ombres projectades, tot i que vaig tenir algunes dificultats amb les del caqui, ja que pensava que el negre no seria tan fosc a l'hora de mullar-lo en aigua. Ara si finalment, vaig afegir-hi detalls marrons, verds i blancs a la carbassa i alguns d'altres a les magranes.
Vam disposar de dues hores a classe per acabar l'activitat, tot i que casi tot el dibuix vaig fer-lo a casa a través de fotografies.
He tingut dificultats amb l'aquarel·la ja que al aplicar més aigua de la que era necessària, el paper se'm va arrugar.

Detall de la magrana

Fotografia de les fruites del natural



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada