divendres, 18 de novembre del 2016

Portada d'un llibre

Tècnica: llapis portamines 0.5 HB, llapis de
colors, llapis aquarel·lables
Mida: DIN-A3
Aquest primer trimestre hem estat treballant el disseny gràfic, i la setmana de l'11 de novembre, el dia que vam realitzar la prova, vam estar estudiant el disseny editorial. L'activitat proposada ens demanava que dissenyéssim una portada d'un llibre anomenat "Els dies de la república", de l'autora Rosa Feliu. La composició no era lliure, sinò que haviem de seguir una retícula compositiva que altres llibres de la mateixa col·lecció duien aplicada. També ens imposaven la mesura de la portada: 14x20cm.

En un full DIN-A4 vaig realitzar la pluja d'idees, però tot i que vaig anar enfocada cap a la idea principal tota l'estona, vaig treballar altres aspectes com el gargot i també em va servir per a practicar els plecs de tela.
La composició consta d'una franja horitzontal en la part superior de la portada, que com a les altres portades que ens han ensenyat com a exemple, és un retall d'una imatge ambientada en el segle XIX. Sota aquesta imatge tenim el gargot. En el meu cas aquest gargot també té un significat (explicat a la pluja d'idees), ja que amb les seves corbes simula l'ondejada de la bandera, la guerra i als caiguts. A la part inferior dreta he situat el títol del llibre en una tipografia palse sans serif de caixa baixa i cos mitjà en color negre, i sota d'aquest, el nom de l'autora en una tipografia també palse sans serif, de caixa alta, però d'un cos inferior i de color lila. Al lateral dret, sota la il·lustració he posat el nom de l'editorial i sota d'aquest, de forma vertical, el nom de la col·lecció.
Detall de la il·lustració
Al tenir dues hores per realitzar l'activitat, no va donar-me temps a acabar el dibuix, pel que vaig endur-me'l a casa i vaig poder treballar-lo amb llapis de fusta i llapis aquarel·lables.


M'ha agradat treballar aquest tipus de rama del disseny, però no m'ha agradat gaire haver de seguir una retícula que et deixava tan poca llibertat per a deixar la creativitat fluir. Tot i això, estic contenta amb el meu resultat.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada