divendres, 21 d’octubre del 2016

Pom de porta


Sebastià Milito
Pom de porta, 1970
Aquest primer trimestre hem estat treballant el dibuix de formes naturals i objectes, i hem dedicat el mes d'octubre al dibuix descriptiu d'aquestes formes.
Aquesta làmina és una activitat de selectivitat realitzada en dues hores que ens plantejava el següent:

Observeu la fotografia de Sebastià Milito Pom de porta, 1970 (imatge 3).
Imaginau com seria l'objecte fotografiat si la llum hi arribés des de la dreta i dibuixeu-lo en aquesta suposada circumstància, tot ampliant la grandària de la fotografia.
Utilitzeu una escala acromàtica de grisos i procureu que aquesta ampliació tingui resultat realista.
Ocupeu la resta del paper per fer visible com podria ser una possible continuïtat de l'objecte, però ara sense pretendre un resultat realista, sinó cercant un efecte evocador.


Tècnica: carbonet
Mida: 50x70
Vam realitzar l'activitat en un total de dues hores en el que havien de fet dos esbossos en dos DIN-A4, un de la composició de les proporcions del dibuix, i l'altre de la relació de grisos per treballar la llum i la profunditat; i una làmina final del 50x70. El material empleat fou el carbonet, ja que em permetia treballar els traços 
Al primer esbós he volgut afegir profunditat realitzant figures amb massa detalls, cosa que no hauria d'haver fet, ja que ho hauria de treballar en un 50x70. No va donar-me temps de fer el segon esbós.
La composició de la làmina final consisteix en un tros de la porta amb el pom, una petita ampolla que diu "drink me" i unes arrels que entren pel forat del pany i que trenquen una part de la porta, per on es pot veure el que hi ha darrera. Aquesta escena em recorda a "Alícia al país de les meravelles", ja que al veure la imatge del pany, em va recordar a una escena de la mateixa. El dibuix és acromàtic, utilitzant el clarobscur amb una llum focal procedent de la dreta (tal i com indica l'enunciat).

Aquesta activitat m'ha agradat, ja que m'ha permés ser més creativa a l'hora de treballar la part imaginaria, tot i que no ha sortit com m'hagués agradat i no ho he treballat de manera correcta. Em falta treballar més amb el carbonet i la tècnica del clarobscur.
Activitat realitzada el 14 d'octubre de 2016.
La imatge ha estat realitzada amb la càmera del meu telèfon mòbil i processada amb Gimp.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada