divendres, 21 d’octubre del 2016

Tipografia: Luca Pacioli

Aquest ha estat el primer projecte de l'any que hem realitzat a l'assignatura de disseny.
L'activitat consistia en imitar la tipografia de Luca Pacioli. Les sis lletres que haviem de realitzar eren les que volguessim, i disposar-les al gust individual. He triat les lletres "L", "H", "M", "R", "E" i "G" perquè, o bé són les lletres inicials d'amigues meves, la meva, o perquè m'agraden estèticament i volia treballar tant rectes com corbes.
Per realitzar-les vaig seguir la pauta donada, cosa que em va facilitar molt la realització de les corbes i els peuets i la posició de les rectes.
Tècnica: portamines 0.5 HB, retolador rotring 0.2 negre i
retolador permanent negre
Mida: làmina DIN-A3
La dificultat que vaig tenir va ser fer-ho a mà alçada i no haver deixat espai suficient per al títol un cop vaig tenir els quadrats fets, que van quedar-me massa grans i ofegava l'espai.
Vam disposar d'un total de dues hores a casa, encara que jo vaig realitzar-ne de més a casa per a poder acabar bé la làmina.

Primer vam realitzar sis quadrats a la l'amina per a enquadrar les lletres. Un cop tots fossin de la mateixa mida, vaig anar realitzant tots els passos per a obtenir les lletres. Tots els passos foren realitzats amb un llapis portamines 0.5 HB.
Un cop realitzades totes les lletres, vaig repassar el contorn amb un bolígraf rotring 0.2 negre i vaig omplir la silueta amb un retolador permanent negre punta F de la marca Staedler.
Va resultar-me difícil resseguir els contorns de les lletres amb el bolígraf i que quedessin tal i com les havia fet amb el llapis, ja que aquest cop no tenia l'opció de borrar-ho.
Aquesta activitat m'ha agradat molt realitzar-la, ja que m'ha permés treballar un tipus de tipografia que no utilitzo però que sempre m'ha agradat veure.
L'activitat ha estat realitzada entre els dies 30 de setembre i 5 d'octubre (data de lliurament).
La imatge ha estat realitzada amb la càmera del meu telèfon mòbil i processada amb Gimp.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada