divendres, 28 d’abril del 2017

Maqueta d'una ONG

Vista general de la maqueta vista des d'una cantonada

  La següent activitat de disseny proposada, ens demanava la realització d'un estand per a una ONG real (la qual podíem triar de forma lliure) de forma tridimensional. Per a realitzar-la, prèviament haviem de fer els esbossos, la perspectiva, la justificació de la proposta, el plànol i finalment la maqueta final. L'únic que se'ns donava era l'escala a la que havia d'estar el plànol i la maqueta i les dimensions reals de l'estand, tot a 1:20. La ONG que vaig escollir s'anomena Stop SIDA, ja que volia treballar una a favor de la comunitat LGTB i després de llegir els objectius d'aquesta, vaig acollir-la. Aquesta activitat va ser iniciada a classe, per a que poguéssim solucionar alguns problemes d'escala si n'hi havien i fer les primeres idees, tot i que va ser finalitzada durant les vacances de Setmana Santa.

Plànol de l'estand
Tècnica: llapis portamines 0.5 HB, rotring 0.2, 0.4 i 0.8
Mida: Làmina DIN A3

  El primer que vaig realitzar foren els esbossos, sobretot els murs de l'estand, ja que, tot i que al principi volia que hi hagués molt text incorporat (fins i tot vaig esquematitzar els seus principals objectius per a poder posar-los en una de les parets), tot i que finalment, vaig decidir-me per col·locar solament el logotip en una banda i la bandera homosexual en l'altra. També vaig treballar amb el mobiliari, fent-lo de color vermell, el color representatiu de Stop SIDA sobre un sòl blanc.

Un cop situat tot, vaig fer el plànol de l'estand a escala 1:20, tal i com demanaven, en una làmina DIN A3 i vaig repassar-ho amb rotring posteriorment.
Maqueta vista des de dalt
Maqueta vista des d'un punt de vista més baix
i des d'una cantonada
L'últim pas que vaig realitzar fou la maqueta. vaig començar retallant les dues parets i el terra en cartó ploma de 5mm de gruix i vaig enganxar les imatges de les parets. Seguidament, en també cartró ploma, vaig retallar la forma de les tres taules i vaig pintar-les amb tinta xinesa vermella. Per aguantar-les a certa altura, amb cartolina, vaig enganxar dues cares i vaig separar-les pels dos extrems, de manera que una cara plana quedava sota la taula i l'altra donava estabilitat sobre el terra. Amb paer d'alumini, vaig realitzar un recipient circular i en cartolina vaig retallar petits quadrats, simulant embolcalls de preservatius. Finalment, un dels requisits per a la maqueta era incloure siluetes de persones (també a escala), que mesuressin 1.80m a la realitat, és a dir, la mesura estàndard. En una cartolina, vaig calcar les siluetes d'una parella, d'un home i d'una dona (la qual mesuraria 1.70m a la realitat, per a fer-ho més realista) i les vaig repassar i pintar de negre.

En el meu cas, no vaig realitzar cap tipus de perspectiva, només la justificació de la proposta.


Maqueta vista des d'un lateral
Crec que realitzar aquest projecte ha estat de vital importància aquest trimestre, ja que hem pogut realitzar en tres dimensions una cosa plasmada en un paper d'una idea nostra. M'ha agradat molt poder estar en contacte amb els materials, experimentar i treballar les escales. La dificultat que he tingut ha estat el període en el que ho he realitzat, ja que al haver-se de fer a Setmana Santa, jo i els meus pares marxem a visitar a la família, el que implica haver d'estar en un cotxe diverses hores amunt i avall carregat de maletes i bosses. Aquest fet no m'ha permés realitzar la maqueta durant les vacances, per por a que es trenqués durant algun dels múltiples viatges, pel que va haver-se de realitzar la nit abans de l'entrega, just quan vaig arribar a Salou, pel que no m'ha quedat com hagués volgut en un principi, tot i que no estic disgustada amb els resultats.

Les fotografies han estat realitzades amb el meu telèfon mòbil i tractades amb el programa d'edició GIMP.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada