divendres, 28 d’abril del 2017

Maqueta d'una ONG

Vista general de la maqueta vista des d'una cantonada

  La següent activitat de disseny proposada, ens demanava la realització d'un estand per a una ONG real (la qual podíem triar de forma lliure) de forma tridimensional. Per a realitzar-la, prèviament haviem de fer els esbossos, la perspectiva, la justificació de la proposta, el plànol i finalment la maqueta final. L'únic que se'ns donava era l'escala a la que havia d'estar el plànol i la maqueta i les dimensions reals de l'estand, tot a 1:20. La ONG que vaig escollir s'anomena Stop SIDA, ja que volia treballar una a favor de la comunitat LGTB i després de llegir els objectius d'aquesta, vaig acollir-la. Aquesta activitat va ser iniciada a classe, per a que poguéssim solucionar alguns problemes d'escala si n'hi havien i fer les primeres idees, tot i que va ser finalitzada durant les vacances de Setmana Santa.

Plànol de l'estand
Tècnica: llapis portamines 0.5 HB, rotring 0.2, 0.4 i 0.8
Mida: Làmina DIN A3

  El primer que vaig realitzar foren els esbossos, sobretot els murs de l'estand, ja que, tot i que al principi volia que hi hagués molt text incorporat (fins i tot vaig esquematitzar els seus principals objectius per a poder posar-los en una de les parets), tot i que finalment, vaig decidir-me per col·locar solament el logotip en una banda i la bandera homosexual en l'altra. També vaig treballar amb el mobiliari, fent-lo de color vermell, el color representatiu de Stop SIDA sobre un sòl blanc.

Un cop situat tot, vaig fer el plànol de l'estand a escala 1:20, tal i com demanaven, en una làmina DIN A3 i vaig repassar-ho amb rotring posteriorment.
Maqueta vista des de dalt
Maqueta vista des d'un punt de vista més baix
i des d'una cantonada
L'últim pas que vaig realitzar fou la maqueta. vaig començar retallant les dues parets i el terra en cartó ploma de 5mm de gruix i vaig enganxar les imatges de les parets. Seguidament, en també cartró ploma, vaig retallar la forma de les tres taules i vaig pintar-les amb tinta xinesa vermella. Per aguantar-les a certa altura, amb cartolina, vaig enganxar dues cares i vaig separar-les pels dos extrems, de manera que una cara plana quedava sota la taula i l'altra donava estabilitat sobre el terra. Amb paer d'alumini, vaig realitzar un recipient circular i en cartolina vaig retallar petits quadrats, simulant embolcalls de preservatius. Finalment, un dels requisits per a la maqueta era incloure siluetes de persones (també a escala), que mesuressin 1.80m a la realitat, és a dir, la mesura estàndard. En una cartolina, vaig calcar les siluetes d'una parella, d'un home i d'una dona (la qual mesuraria 1.70m a la realitat, per a fer-ho més realista) i les vaig repassar i pintar de negre.

En el meu cas, no vaig realitzar cap tipus de perspectiva, només la justificació de la proposta.


Maqueta vista des d'un lateral
Crec que realitzar aquest projecte ha estat de vital importància aquest trimestre, ja que hem pogut realitzar en tres dimensions una cosa plasmada en un paper d'una idea nostra. M'ha agradat molt poder estar en contacte amb els materials, experimentar i treballar les escales. La dificultat que he tingut ha estat el període en el que ho he realitzat, ja que al haver-se de fer a Setmana Santa, jo i els meus pares marxem a visitar a la família, el que implica haver d'estar en un cotxe diverses hores amunt i avall carregat de maletes i bosses. Aquest fet no m'ha permés realitzar la maqueta durant les vacances, per por a que es trenqués durant algun dels múltiples viatges, pel que va haver-se de realitzar la nit abans de l'entrega, just quan vaig arribar a Salou, pel que no m'ha quedat com hagués volgut en un principi, tot i que no estic disgustada amb els resultats.

Les fotografies han estat realitzades amb el meu telèfon mòbil i tractades amb el programa d'edició GIMP.

divendres, 31 de març del 2017

Projecte de figura humana, Translúcid


Aquest projecte se'ns va plantejar a finals de segon trimestre de l'assignatura de dibuix artístic, ja que entra dins del temari de figura humana. Aquest, se'ns va presentar de forma lliure, en la que només haviem de complir un requisit: treballar la figura humana. Per a la realització d'aquest, haviem de fer una recerca sobre els referents de cadascú i planificar una memòria escrita.
En un primer moment volia treballar la transexualitat, com ja havia volgut treballar al Projecte de col·laboració amb el Museu d'Art Modern de Tarragona (MAMT), però finalment, vaig decidir treballar un tema del que només jo puc parlar i del que, un cop més, torno a ser-ne la protagonista.
La meva obra titulada Translúcid parla de les emocions i d'allò que donem a expressar al món. Sempre m'he considerat força transparent pel que fa a donar a conèixer el meu estat d'ànim, però volia comprovar si de debò era així. La meva idea consistia en, durant un període de cinc dies, dibuixar-me a mi mateixa segons com m'havia sentit, i fer un segon dibuix realitzar a partir d'una enquesta repartida entre la gent amb la que havia tractat aquell dia. Aquesta enquesta constava de les quatre preguntes següents:

  1. Creus que el meu estat d'ànim avui ha estat positiu o negatiu?
  2. Com el descriuries?
  3. Quin/s color/s em descriurien?
  4. Quina postura (de cos sencer) creus que encaixa més amb el meu estat d'ànim?

Un cop reunia des de 3 fins a 10 respostes, agafava una mica de cada part (normalment coincidien en gairebé tot), elaborava el dibuix.
El resultat final consta d'un total de deu dibuixos de lectura horitzontal en ordre descendent. En la columna de la dreta apareix com la gent m'ha vist aquell dia, i a la columna de l'esquerra hi situo totes les làmines de com em veig jo dia a dia.
Obra Translúcid. Conjunt pertanyent a la primera part, dilluns 13 i dimarts 14

Obra Translúcid. Conjunt pertanyent a la segona part, dimecres 15 i dijous 16

Obra Translúcid. Conjunt pertanyent a la tercera part, divendres 17
A nivell plàstic presento cada dibuix en un paper per aquarel·les (200 g/m2)de mesures 19 x 24cm, blanc, tot i que dues làmines són cartolines de color negre. Totes elles, donades per la composició final de cada dibuix, són en format vertical, tot i que en un principi no vaig decidir com anirien orientades. Com ja he dit, en totes les làmines apareix una única figura femenina, la majoria centralitzades, tot i que la pertanyent a divendres 17 està desplaçada cap a l'extrem superior esquerre però ho compensa el fons afegit a la figura.
Depenent de com em sentia jo i depenent de les respostes de la gent, la tècnica emprada varia, els exemples més clars podrien ser les làmines corresponents a dilluns 13, en les que utilitzo aquarel·la i tinta, per expressar fluïdesa i alliberació, i la làmina corresponent a la visió interior de dimecres 15, en la que empro tècnica seca (creta de tonalitats marrons i negres) i també aplico pasta per aquarel·la sense diluir amb una pedra, per donar una sensació més dura, impactant i pesada. Els materials utilitzats han estat acrílics, aquarel·les, creta, tinta xinesa i pintura de decoració ultra mate, i per realitzar-les, pinzells, pedres o els meus propis dits. Com es pot comprovar a la imatge del segon conjunt, els marges d'algunes làmines han estat alterats, o bé estripats o desfets amb aigua, tot depenent del meu estat d'ànim.
A nivell semàntic, he utilitzat aquest projecte com una experiment de caràcter personal, per a poder comprovar si des debò sóc tan transparent com penso, i pel que he obtingut com a resposta per part dels meus companys, sempre expresso com em sento, és a dir, si tinc un mal dia, no intentaré ocultar-ho, però potser no mostraré al 100% com estic realment. Aquesta reflexió em porta al títol de la meva obra: Translúcid. Potser no mostraré molta negativitat quan tinc un mal dia de cara a l'exterior, ja que aprecio a la gent que m'envolta, i no pel fet de jo tenir un mal dia, la resta ho ha de patir o li ha d'afectar, pel que simplement em mostro una mica apagada si em comparo a com sóc realment, ja que estar malament és normal, al cap i a la fi tots som humans. Si no tinguéssim mals dies, possiblement no sabríem apreciar els bons, de la mateixa manera que si ens forcem a nosaltres mateixos a estar bé sempre, a pensar que cada dia serà el millor de la nostra vida, quan arribi un mal moment que no puguem controlar, perdrem les rendes del nostre camí, del quí som, i això és el pitjor que pot passar.
Pel que fa a mi, sóc una persona positiva, de forma general, intento treure la part positiva a tot però també veient-ne la negativa, i a valorar què és el que vull. Una resposta que va dir-me una que crec que és important incloure per a poder entendre com sóc és la següent:
Detall de dijous 16, corresponent a la visió exterior
Per a que ho entenguis, primer has de saber que sempre t'he considerat una persona positiva, optimista i alegre davant de qualsevol dificultat que has tingut. Avui t'he vist una mica cansada (fins i tot t'has quedat dormida al TAS), però tot i això transmets felicitat a la resta de persones i és una cosa que sempre he admirat de tu, com que encara que estiguis cansada i tinguis problemes no decaus i ho enfoques tot d'una manera humorística, cosa que va que no transmetis negativitats. A veure, això no vol dir que alguns cops no puguis tenir un mal dia o estar enfadada, ets humana com tots, però sempre ho enfoques tot amb humor i ho envoltes amb amb un núvol d'optimisme i alegria que crec que a vegades ni tu mateixa n'ets conscient, però la resta si que ho veiem i s'agraeix.
A banda de l'obra, he realitzar una memòria o hi incloc els meus referents, els quals son Francis Bacon i Paula Bonet, duc a terme una planificació i una descripció del procés final seguit, hi relato les meves estratègies i els obstacles que he tingut i amb tot allò que fa falta saber per a entendre la meva obra.

Les fotografies han estat realitzades amb el meu dispositiu mòbil i tractades amb el programa d'edició GIMP.

divendres, 24 de març del 2017

Disseny d'un habitatge

Aquesta activitat de disseny d’interiors ha consistit en treballar un espai elaborant-ne la seva planta. L’exercici consistia en, a partir d’una estructura ja donada d’un apartament amb unes mides concretes, distribuir les habitacions segons el target group (familiar). A més a més, també ens donava la mesura dels mobles i l’escala la que havia d’estar tot.
L'objectiu principal ha estat aplicar els conceptes d'escala gràfica recentment explicats a classe, ja que en les futures proves de les PAU ens demanarà que ho fem. A més a més, aquest exercici en concret ens ajudarà a distribuir l'espai, a prendre el llenguatge de les plantes pel que fa a les representacions dels mobles, finestres, parets, envans i portes, a aplicar el que sabem de les cases per a saber què és millor o pitjor per una zona. A més a més, treballant la distribució dels mobles serem conscients de les mides mínimes per a una bona antropometria. Gràcies a aquesta activitat serem conscients dels diferents usos que li donem a un espai per a que sigui complet i per poder satisfer les necessitats dels usuaris i del target group.

L’activitat va realitzar-se durant dues hores de classe, durant les quals vam detectar diversos problemes amb les mesures de les acotacions. Les que vam haver de modificar.
El format de la làmina és DIN-A3 situat horitzontalment, i la realització del plànol en portamines 0.5 HB amb l’ajuda de l’escaire, el cartabó, la regla i el compàs.
La meva proposta compleix els requisits: dues habitacions, un lavabo complet, una cuina i un menjador. La primera sala que trobem al entrar a la vivenda és la cuina, en la que no hi ha portes, ni en l'obertura que la comunica amb el passadís ni en la que ho fa amb el menjador. He distribuit els electrodomèstics en un ordre en el que als habitants els hi resultaria més còmode a l'hora de utilitzar-los (com ara els fogons al costat de la finestra). La següent sala, per la qual es pot accedir o bé pel passadís o per la cuina, és el menjador/sala d'estar. en la part més tocant a la cuina hi trobem la taula principal amb una prestatgeria (on s'hi guardarien les copes, mantells, etc), i a la part superior, tocant de l'habitació, la zona d'estar, amb un sofà, una butaca, un poble amb la televisió i una petita prestatgeria. Tornant al passadís, la següent instància és el lavabo, el qual té una pica doble, un WC i una banyera. Vaig decidir que fos una banyera en comptes d'una dutxa perquè aquesta també pot tenir les opcions que t'ofereix una dutxa. Tot i que no disposa d'una obertura al mur per a millor ventilació o lluminositat, aquesta tindria un sistema de ventilació a la paret.
Tècnica: Llapis portamines 0.5 HB
mida: DIN-A3
Seguint pel passadís, una davant de l'altra, tenim l'habitació principal i la individual. La que seria per a la criatura, a mà dreta, disposa d'un llit individual (tot i que també podria ser una llitera si es desitgés), un armari, una calaixera, una tauleta de nit, una prestatgeria, i un escriptori amb una cadira davant de la finestra per major lluminositat. Finalment, a mà esquerra, hi tenim l'habitació principal, en la que tenim un llit de matrimoni, dues tauletes de nit a cada costat, un armari i un tocador amb la seva respectiva cadira.

Tot i que no vaig tenir gaire problemes al realitzar a escala allò que se'm demanava, si que va fer-se'm pesat, ja que vaig tardar més del que pensava.

La fotografia ha estat feta amb el meu dispositiu mòbil i processada  amb el programa d’edició d’imatges GIMP.

Interiors inventats

Aquest trimestre a l'assignatura de Disseny treballarem el disseny d'interiors.
Per a introduir-nos en aquest nou àmbit, hem hagut de realitzar dues làmines de dos espais inventats en perspectiva cònica frontal i de dos punts de fuga. En el meu cas, vaig realitzar ambdues a casa. Les dues estan fetes en un foli DIN-A3 horitzontal en llapis portamines 0.5. Tot i que no estan finalitzades, pròximament les acabaré.

Tècnica: Llapis portamines 0.5 HB
Mida: DIN-A3
La primera làmina consisteix en un espai en cònica frontal, amb el punt de fuga desplaçat cap al costat dret en aquest cas. L'espai recreat ha estat el d'un bar amb dues parets de vidre amb envà on a més a més, he afegit una obertura que deixa veure el servei d'homes i de dones. Per a donar aspecte de cafè, he afegit una barra amb un sortidor de cervesa, una prestatgeria amb diverses begudes, i varis sofàs amb taules. Per a la seva realització he utilitzat, com ja he dit anteriorment, el llapis portamines, l’escaire, el cartabó i la regla. Properament hi afegiré alguns elements més i color.

El segon interior inventat ha estat una cònica obliqua de dos punts de fuga situats a cada lateral. En aquest cas, l’espai triat ha estat el d’una sala oberta que fusiona cuina i menjador. Per ara, només he realitzat la part de la cuina, incorporant taulells, una fica, els fogons, una nevera, una campana i un mòdul que fa el paper de taulell i de taula del menjador. Per a la seva realització he utilitzat, com ja he dit anteriorment, el llapis portamines, l’escaire, el cartabó i la regla. En un futur afegiré la part del menjador i alguns petits detalls i color a la làmina.

Tècnica: Llapis portamines 0.5 HB
Mida: DIN-A3
L’únic inconvenient que he tingut ha estat la falta de temps a causa de la meva mala organització i acumulació de feina que he hagut de prioritzar davant d’aquesta activitat. Pel que fa a la realització de l’espai i dels mobles no he tingut cap dificultat, però si l’error de situar la línia d’horitzó massa alta, fent que la visió no sigui la correcta.
Les fotografies han estat preses amb el meu dispositiu mòbil.


divendres, 3 de març del 2017

Treball tèxtil

L'última activitat realitzada aquest segon trimestre a l'assignatura de Tècniques d'Expressió Graficoplàstiques ha estat un treball tèxtil.
La primera sessió, la professora va ensenyar-nos alguns exemples d'aquest tipus d'art de la web Pinterest per a que agafessim idees de com treballar les teles i d'algunes noves tècniques.
Un cop conclosa la sessió, va comunicar-nos que el projecte que hauriem de fer hauria d'estar relacionat amb algun episodi de la nostra vida.
El meu referent durant tot el curs ha estat l'autoestima, i he seguit treballant-lo, ja que va relacionat amb un extens episodi de la meva vida i que durarà durant molt més temps.
En la meva obra he treballar únicament amb dos tipus de teles (de sac i de ras) i amb fil negre sobre un llenç amb un fons marró.
Aquesta obra reflexa els insults i les punyalades que m'han tirat al llarg de la meva vida, i com aquestes han fet que poc a poc aprengui a obviar els comentaris que no m'aportaran res positiu, creant-me així una bombolla en la que aquest tipus de coses no son capaces d'afectar-me.

divendres, 17 de febrer del 2017

Interpretació de la figura humana projectada al llarg del curs

M'agradaria dedicar una entrada a la meva evolució en la interpretació de la figura humana projectada per a poder observar com sessió rere sessió he anat aprenent sobre anatomia humana amb ajuda de la llibreta d'artista (de la qual podeu trobar-ne una entrada) i de les diverses posicions de les models que apareixien a la pissarra de la classe.
Tots aquests dibuixos han estat realitzats en un total de 45 minuts.

Tècnica: Carbonet
Mida: 50x70
Aquest dibuix ha estat el primer que vaig realitzar sobre interpretació de la figura humana projectada el segon trimestre, convertint-se així en el primer dibuix d'un cos humà que he dibuixat mai.
Després de realitzar varies postures i de créixer com artista, sóc conscient de que hi ha molts errors a nivell anatòmic, però també ho era conscient en aquell moment. Però malgrat tots aquests errors, he vist necessari incloure'l per a poder observar amb més deteniment la meva evolució.











Aquests han estat uns dels dibuixos realitzats posteriorment a haver fet la llibreta d'artista i per conseqüència, adquirir coneixements sobre anatomia. Podem observar com les proporcions del dibuix envers al format del paper són les correctes, tot i amb errors amb les mans. A diferència del primer dibuix, aquests tenen més detalls anatòmics, que he incorporat aplicant ombres.
Tècnica: Carbonet
Mida: 50x70
Tècnica: Carbonet
Mida: 50x70





















Aquest dibuixos han estat dels últims realitzats (un d'ells pertany a l'examen parcial del segon trimestre del qual podeu trobar una entrada). A meitats d'aquest segon trimestre vam començar a treballar la figura humana en escorç, per a practicar per quan vingués la model en viu. Aquí els detalls anatòmics són molt més notables i més clars. El dibuix en escorç és el meu preferit d'imatge projectada ja que crec que he aplicat els volums correctament i força detalls a nivell anatòmic, fins i tot el rostre.
Totes les imatges han estat preses amb el meu dispositiu mòbil i tractades amb el programa d'edició GIMP.
Tècnica: Carbonet
Mida: 50x70

Tècnica: Carbonet
Mida: 50x70

Examen parcial 2n trimestre de dibuix artístic

Aquest examen fou realitzar el 27 de gener de 2017. Recordo el dia perquè era el mateix que el de la entrega del Treball de Recerca, i portava més de 48 hores sense dormir per tal d'acabar-lo a temps i revisar cada detall.

La prova consistia en dibuixar en 45 minuts a partir d'una imatge projectada a la pissarra de la classe la model que apareixia.
Crec que vaig poder captar el moviment d'aquesta força bé, tot i que trobo que les cuixes no van quedar-me com haurien. Va resultar-me fàcil realitzar una primera síntesi del dibuix, ja que la postura de la model no era gaire complicada, cosa que no hagués estat així en cas d'haver estat situada en escorç.

El motiu per la qual he decidit realitzar una entrada al meu blog sobre un examen és perquè l'estat físic i mental en el que em trobava en aquell moment era deplorable, i crec que haver realitzat una proposta d'aquest nivell malgrat els inconvenients em sembla impressionant per la meva part, ja que vaig començar més tard que els meus companys al haver d'anar a entregar el Treball de Recerca al principi de la classe.
La imatge ha estat presa amb el meu dispositiu mòbil i tractada amb el programa d'edició GIMP.



Tècnica: Carbonet
Mida: 50x70