divendres, 17 de febrer del 2017

Dibuix de la figura humana en moviment

Aquest activitat ha estat la que ha tancat la representació de figura humana aquest segon trimestre.
Durant un total de dues sessions de 1h 30min cadascuna, vam gaudir l'experiència de dibuixar el cos de la model en viu en moviment. Gràcies als consells de la professora prèviament a les sessions, vaig descobrir que la tècnica que més m'agrada per aquest tipus d'activitat és la tinta xinesa. Dies abans, la professora també va portar-nos alguns dels seus dibuixos en moviment per ensenyar-nos-los com a exemples, i m'agradaria incloure'ls, ja que són amb els que m'he basat per crear es meus.
Dibuixos en moviment de la professora 

El meu dibuix en moviment preferit realitzat per la professora


El dia esperat, vam situar-nos els tretze alumnes al voltant de la model en viu i vam anar dibuixant amb els materials que més ens agradaven (la majoria en tinta) les poses de la model, que començaren sent d'una duració de 15 minuts fins a 1 minut, acabant amb un moviment continu, pel que haviem de retenir la postura a la nostra ment.

Els meus dibuixos, com ja he dit estan realitzats amb tinta xinesa aplicada sobre el paper primerament amb el pinzell però a mesura que anava fent vaig decidir fer-ho amb els dits, ja que m'expressava millor, to i que el segon dia que férem una sessió també vaig utilitzar un tros d'esponja. Per a fer el contorn faig fer-me servir també de tinta xinesa, aplicada amb un tros de canya.
Els primers dibuixos vaig fer-los aplicant només línia amb el pinzell i els dits, però més endavant vaig començar a aplicar taca en els volums i les ombres i línia per tancar el contorn de la figura.

Tot i que a la segona sessió no em trobava força bé, ha estat una experiència que m'agradaria tornar a repetir perquè m'ha encantat, ja que m'ha permés jugar amb una figura que fins al moment portava treballant molt pautadament i he pogut ser lliure.

A continuació incloure el conjunt dels meus dibuixos en moviment preferits:
Els meus dibuixos en moviment preferits

Detall d'un dels dibuixos en moviment


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada